GTR 2 - FIA GT Racing Game

  • Tesztplatform:  PC
  • Írta:  Adlersson
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás
Meglehetősen vegyes érzelmek kavarogtak bennem amikor kiszabadítottam a fóliából a játékot (Nem kell hülyének nézni, itt elvárás az eredeti játékok tesztelése, jó???!). Beküldtem a gépbe, felmászott a közel 2Gb adat, aztán kezdődhetett is az irtás, persze csak átvitt értelemben. Nyitnám is az örömhírek sorozatát, a játékot ugyanis online kell regisztrálni, ami egyrészt megnehezíti az illegális másolást, másrészt az első használat után nem kell többet az indításhoz a DVD-t használni.
A GT Legendshez képest egészen kellemes intrót láthatunk, melyből egy kis ízelítőt kapunk a játékból. Érdemes megfigyelni, hogy a főmenü mennyivel másabb, mint az előző részé. Míg ott kicsit talán nehézkes volt a navigálás és sok helyen a szövegek sem voltak teljesen kiírva, itt már egy teljesen korrekt menüt kapunk... Na, de nagyon leragadtam a főmenünél, úgyhogy inkább térjünk át a lényegre.

Valami hasonló fizikai motorral már találkozhattunk, méghozzá a GT Legends-ben, azonban ez most teljesen át lett faragva. Ennek köszönhetően minden autó nagyban hasonlít az élőben fellelhető másaira. Sőt, ez a hasonlóság olyan nagy, hogy szinte teljesen megegyeznek a játékban és az élőben látható gépek. Habár néha találkozhatunk furcsán megszerkesztett pályarészekkel is, ezeket úgyis csak az fogja észrevenni akinek tesztet kell írnia a játékról.
Nem sok időt kell a játékban eltöltenünk, hogy egyből szemet szúrjon, hogy mennyire reálisra sikerült megalkotni a játékot, és ez nem csak a motornak köszönhető.

Versengéseink előtt beállíthatjuk zsenialitásunkhoz mérten a verseny realitását (Realism). Nyilván a Simulation opció nem javallott olyan tagoknak, akik még életükben nem játszottak szimulátorral, hiszen ez könnyen síráshoz és idegeskedéshez vezethet, és ez elveheti a kedvet a további játéktól.. Mindenkinek ajánlott, hacsak nem vagyunk valami FIA GT bennfentesek, hogy először nézze meg a Driving School játékmódot. Itt elméleti és gyakorlati megpróbáltatásoknak is alávethetjük magunkat. Ha megfelelően tudunk a célnyelven, akkor sok érdekes információt szerezhetünk a Theory menüben lévő írásokból. Az Assist menüből megtudhatjuk milyen segítségek állnak rendelkezésünkre a vezetés során.

Nekem személy szerint a Track Work tetszett a legjobban, ahol közel 140 tesztfeladattal tehetjük próbára magunkat. Itt megtanulhatunk mindenféle vadságot, mint például driftelést (értsd: kanyarbevételt) nedves és száraz pályán, fékezést, precíz sebváltást, kigyorsulást stb. Azonban nem elég csak arra figyelni, hogy normálisan sikerüljön a célfeladat, a szektorban meghatározott időt is tartanunk kell. Érdemes ezekkel szenvedni, hiszen a bónusz gépeket csak ezeknek a feladatoknak a teljesítésével szerezhetjük meg.
Az általunk finomhangolt járműveket, a Time Trials alatt próbálhatjuk ki. Itt mindenféle tét nélkül deríthetünk fényt a jármű esetleges tökéletlenségeire és szükség szerint állíthatunk még rajt’. Nagyon tetszett, hogy az időmérők során a saját klónunkkal is versenyzünk, mely mindig a legjobb köridőnk szerint halad.

Aztán ha már rendesen benne vagyunk a témában, akkor megpróbálkozatunk egy Open Practice-el, ahol egy szabványos szabadedzést zavarhatunk le, majd ezt követően egy általunk választott pályán tolhatunk egy barátságos versenyt. A legnagyobb kihívást azonban minden bizonnyal a Championship mód adja, ahol a 2003-2004-es szezon pályáin feszülhetünk egymásnak. A 24 órás versenyek erős idegzetűeknek ajánlottak, nem is azért mert egy napon át csak a gép előtt kell ülni (ami nem is így van, hiszen bármikor menthetünk egy nagyot és távozhatunk is gép elől) hanem azért mert az első körök még érdekesek, de egy idő után már nagyon széttagolt lesz a mezőny. Gyakran előfordult, hogy hiába nyomtam körökön keresztül a legjobb időket, mégsem tudtam lényeges pozícióváltást elérni.

Most gondolhatjátok, hogy semmi ez a 15 pálya, és hogy valószínűleg úgyis kiviszitek mindet 2 nap alatt, azonban ha hozzátesszük, hogy egy pályát közel 30 módon tudják nekünk variálni, akkor már nem is tűnik olyan kevésnek.

 A GTR 2-ben 25 autó közül válogathatunk, köztük olyan legendákkal, mint pl. a Ferrari 360 Modena, BMW M3 GTR, Saleen S7-R, Ferrari 369 GTC vagy a Morgan Aero 8.

Azt hiszem ezek mind olyan autók, ami egyszer-kétszer-háromszor-négyszer-ötöször mi is kipróbálnánk.
Minden autót tökéletesen személyre lehet szabni, illetve ezeken a beállításokon felül lehet bűvölni a fentebb említett Realism opcióval is. Az igazi vezetési élményt azonban mindenképpen akkor érhetjük el, ha egy jobb minőségű kormánnyal nyomulunk. Ebben az esetben minden apró kis beállításnak hatalmas szerep jut, hiszen a kormánnyal történő irányításnál sokkal pontosabban kell navigálnunk mint billentyűzettel.
Folyamatosan oda kell figyelnünk, hogy a megfelelő íven tartsuk a járművet, hiszen az elképesztő fizikának köszönhetően a legkisebb sérülés is befolyásolhatja a menettulajdonságokat. Érdemes szenvedni a beállítással, hiszen csak így tudjuk a kocsit a legjobban a saját vezetési stílusunkhoz igazítani. Kevésbé igényes tagok, az interneten fellelhető beállítás kombinációkat is alkalmazhatják, de biztosan kell majd egy-két tulajdonságot nekik is átállítaniuk.

Végül elmondanék még egy-két hasznos fogást. A játék készítő hál’ Istennek egy rendkívül egyszerű módszerrel tették bele a zenéket a játékba. A GTR2\Music\ nevű mappában ugyanis az összes, a játékban megtalálható számot belezsúfolták, így azok, akik esetleg a Metallica, 50 Cent vagy éppen Bartók Béla muzsikáira akarnak utat törni maguknak a célegyenes felé, azt is megtehetik. A multiplayer mód is rendkívül jól megszerkesztett, úgyhogy ha elég pro-nak érezzük magunkat, akkor megmutathatjuk a többieknek is mit tudunk.

Igazság szerint csak néhány hiányossága van a játéknak, ezek közé tartozik a gépigény. Ha valaki tényleg a legjobb minőségben akarja tolni a játékot, akkor érdemes legalább 8-as szériás GeForce-al, valami középkategóriás Core-2-Duo-val és több mint egy giga memóriával várni a játékot. Természetesen aki nem rendelkezik ilyen szintű konfigurációval, az se bánkódjon, hiszen a grafikai csodákon kívül semmit nem fog veszíteni. A másik, néha bosszantó dolog, hogy ha több versenyző van beállítva, akkor kegyetlenül hosszú lehet a betöltési idő. Nem vicc. Aki minimum gépigénnyel tolja maximális versenyzőszámmal, az akár az ebédjét is elfogyaszthatja betöltés közben desszerttel együtt.
Ezt a pár nüanszot leszámítva, csakis jót és szépet lehet mondani a GTR 2-ről ami nagyban felülmúlta elődjét a GTR-t és a kissé félresikerült GT Legends-et. Aki vágyik többheti komoly autókázásra valamelyik NFS mellett az feltétlen szerezze be ezt a gyöngyszemet. Mindenképpen megéri.

Rendszerkövetelmények:

Minimum:
Processzor: Intel Pentium 4 1.8GHz
Memória: 512MB RAM
HDD: 1.7GB hely a merevlemezen
VGA: 64MB DirectX kompatibilis videókártya
Hangkártya: DirectX 9.0c kompatibilis hangkártya
Beviteli eszközök: Billentyűzet, Egér

Ajánlott:
Processzor: Intel Pentium 4 3GHz
Memória: 1GB RAM
HDD: 1.7GB hely a merevlemezen
VGA: 256MB DirectX kompatibilis videókártya
Hangkártya: DirectX 9.0c kompatibilis hangkártya
Beviteli eszközök: DirectX kompatibilis kormány
  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

  Hozzászólások  

ropikakika

2010-09-02 23:05:27 [#1]

értékelés: 95/100

Adatlap

GTR 2

megjelenés:

2006. október 06.

fejlesztő:

SimBin

kiadó:

Atari

Web Teszt
Magyarítás Galéria
Kapcsolódó galéria:
Screenshotok
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés



0
0
0
0
0

A 10 legfrissebb teszt

A hónap legnépszerűbb tesztjei

Friss hírek