Shift 2 Unleashed

Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás
A Slightly Mad Studios megkapta a megbízást az első rész folytatására, és nem kell csalódnunk bennük. A Shift első része is nagyon jóra sikeredett, de a fejlesztő gárda még magasabbra helyezte a lécet. De hogy ezt sikerült-e megugraniuk, azt mindjárt meglátjuk.

Anno emlékszem a Shiftre, mennyit szórakoztam vele, de valami hiányzott. Egy kicsit ez, egy kicsit az, meg egy kicsi hiányzott amabból is. Hiányzott a kicsit valószerűbb vezetési modell, napszakváltozás, több kocsi, több pálya (mert ugye abból sosem elég), és több nagyobb bajnokság, mert a Shift végén nekem kicsit kevés volt az a Live World Tour. Ezek a hiányosságok kijavításra kerültek, de mit ad valójában a játék?
Az elején, a stuff elindításakor jön a jól megszokott intró, amely nagyon meg tudja hozni a kedvet a versenyzéshez. A jól összevágott versenyszituáció egy darabkáját tekinthetjük meg a menüben is, amely újfent hangulatfokozó hatással él a játékosra. A karrier mód elindítása után máris beszippant a játék, és elhangzik egy mondat Vaughn Gittin Jr.-tól, amit a való életben is szeretnék egyszer hallani, „Szóval profi versenyző szeretnél lenni?”. Még mielőtt elkiálthatnám magam, hogy „Igeeen” máris jönnek hozzá az instrukciók, aztán a lényeg elhangzása után rögtön az első versenyünk időmérő edzésébe csöppenünk. Mire észbe kapunk, már teljesíthetjük is első köreinket egy Nissan GT-R-el, mellyel futott köridőnk alapján ajánl a játék egy szintet a vezetési segítségek meghatározására. A finomhangolás után pedig a suzukai pálya és két kör áll rendelkezésünkre, hogy az ellenfelek nehézségi szintje is beállításra kerüljön. A verseny után kapunk némi lóvét első versenygépünk megvásárlására. A választás után mentorunk, Vaughn Gittin Jr. bevezet minket a versenyek világába, fajtáiba, a tuningolás és az Autolog rejtelmeibe.

A versenyek az előző részből megszokottak, vagyis sima körverseny, drift, time attack és driver duel módok találhatóak meg a listában. Emellett egy catch up mód is megtalálható, amely nevéhez méltóan az ellenfél elkapásáról szól, vagy éppen az ellen visszafogásáról, attól függően, hogy melyik oldalt választjuk. A körversenyek legvadabbika talán az endurance versenyek, melyekben a kitartás a legfőbb cél, és higgyétek el, nem olyan egyszerű 20 kört kibírni, főleg ha éjszakai futamról van szó.

Ezzel el is érkeztünk az egyik újdonsághoz, mely jellemzi a Shift második epizódját, mégpedig az éjszakai versenyekhez. Ki ne szeretné kipróbálni, milyen lehet éjszaka repeszteni egy versenypályán? Átélni azt az izgalmat, hogy sötétben mit tud az ember egy versenygéppel. Szó ami szó, tényleg izgalmas és érdekes is egy-egy éjjel játszódó futamon részt venni. Persze ennek is különböző fokai vannak, ha fogalmazhatok így, mert nem ugyanolyan egy városi és egy épített pályán versenyezni éjnek évadján. Míg a városban a házak és az utca lámpáinak fénye ragyogja be a környezeted, addig egy épített pályán nem számíthatsz másra, csak a reflektorokra a kocsin, vagy az előtted haladó hátsó lámpáira.

Ha már a pályáknál tartunk, akkor merüljünk el benne egy kicsit bővebben. Mint mondottam épített és városi pályák is megtalálhatók a játékban. A fejlesztők olyan helyszíneket pakoltak bele a játékba, melyek a pályaversenyzés szerelmeseinek, rajongóinak ismerősen csenghetnek. Többek közt megtalálható a spanyolok híres pályája a Circuit de Catalunya, a britek pályája Silverstone-ban, és a németek is helyet kaptak Hockenheim és Nordschleife által. Természetesen Európán kívül is kipróbálhatjuk magunkat amerikai és ázsiai helyszíneken is, azon kívül még az ausztrálok Nordschleife-jére is ellátogathatunk a Mount Panorama pályára. Könnyebb és nehezebb pályák is vannak, de mind élvezetes, akármilyen géppel is vágunk neki.

A versenyzős játékok másik alapelemei a verdák, amelyek szép számmal állnak rendelkezésre. Szám szerint 119 darab vár minket a karrier kipörgetése után, ugyanis nem minden kocsi érhető el az elejétől fogva. Vannak, amelyek csak a kategória bajnokának legyőzése után válnak elérhetővé. A kocsik egyébként kategóriákra is le vannak bontva, az alsó a D és C kategória, a nagyobb teljesítményű kocsik pedig a B és az A kategória szintjein foglalnak helyet. Modern és Retró kocsik várják a játékosokat, amelyek az utcaitól, a versenyre fejlesztett fenevadakig terjednek.

Ami egy újabb jó pont a játéknak, hogy nem spórolták a pénzt a bajnokokra sem, mivel több versenyzőt is felkértek a közreműködésre. A már említett Formula D bajnok mellett Cris Rado, Tommy Milner és még egy pár GT3 és GT1 bajnok szerepel a gammában. Személyük mellett versenygépük is megtalálható, amiket a már fentebb említett módon, vagyis legyőzésükkel érhetünk el.

Az elején említett vezetési modellről is essék néhány szó, ami ugye egy szimulátor esetében elengedhetetlen, hogy jó legyen. És igen, merem írni azt, hogy szimulátor, mert van olyan jó, mint a GT5 vagy a Forza 3. Az előző részből emlékezhetünk arra, hogy a vezetési élmény csorbult egy kicsit az irtózatosan csúszkáló kocsik miatt. Viszont ezen is finomítottak a srácok a Slightly Mad Studios-nál. Fényévekkel jobb lett és talán életszerűbbek is a mozgások. Az egész vezetési élményre pedig egy nagy lapáttal rátesz az új sisak nézet, mely nem csak a pilóta szemszögéből mutatja a pályát, de a mozdulatait is követi melyeket a fejével tesz a kanyarokban. Ugyanis a pilóták, ahogy azt a valóságban is csinálják, a kanyarban az ideális ívre, a kanyar csúcspontjára fókuszálnak és fordítják a fejüket. Ez a fajta kameranézet megszokást igényel, viszont nagyon élvezetes lesz tőle a versenyzés és így talán még jobban bele tudjuk élni magunkat a futam izgalmaiba. Mert a futamok izgalmasak és egyre nehezedőek, a végén néhány futamnál már frusztráló a nehézség, ami sajnos az MI hibája. Az ellenfelek agresszívak, és néhol annyira ragaszkodnak a fejlesztők által húzott nyomvonalhoz, hogy saját épségük kockáztatásával, illetve persze a miénkkel is mennek utána, mellyel a versenyünknek szinte lőttek is, mert az ilyeneket 3-4 kör alatt nem mindig lehet behozni. A vezetési élmény persze egy jó kormánnyal a legjobb. Bár nekem sajnos nem állt módomban kipróbálni, csak ajánlani lehet hozzá, mivel a játék továbbra is támogat rengeteg kormányt, amiket teljesen személyre lehet szabni a menüben.

Hangok terén hozza a megszokott NfS minőséget. A verdák jól szólnak, nagy sebességnél sípol a difimű, és a szélzajt is hallani. A V8-asok mély morgása és a 4 hengeres i-Vtec motorok sivítása is gyönyörűen ki lett dolgozva. Zene fronton sem csalódhatunk, az is megugorja az NfS lécet, bár mondhatnánk, hogy kevés az a tíz zeneszám, de a remixek nagyon jól sikerültek és a hangulathoz is tökéletesen illenek.

A végére nem maradt más, mint egy kis összevetés a riválisokkal. A fejlesztők nem feltétlenül estek túlzásba, amikor a GT5-öt és a Forza Motorsport 3-at jelölték meg riválisként, mivel az említetteket élmény terén veri. Aki tökéletesen kidolgozott vezetési modellt akar, az továbbra is válassza a GT5-öt, viszont unatkozni fog, mert rém unalmasak tudnak lenni a versenyek. De aki élményt, izgalmat akar, annak nyugodt szívvel tudom ajánlani a SHIFT második epizódját, mivel igazán remekre sikerült.
A Shift 2-nek sikerült túlszárnyalnia elődjét, pedig újszerűségével az is kitűnt a tömegből. A grafika szép, csiszoltak rajta a fejlesztők, bár nem olyan látványosat, ennek ellenére megérdemel 87%-ot.

Játékmenet terén is fejlődést mutatott a sorozat (mert már sorozatnak lehet nevezni), mivel még izgalmasabb lett, és a sisak nézet is sokat dob ezen a faktoron. Igaz, az MI-n még dolgozni kellett volna. Tőlem ez így 90%-ot érdemel.

A muzikális rész, mint mindig kitűnő szintet ért el. A hangok kiválóak, a zenei felhozatal kevésnek tűnik, de feldobták egyedi mixekkel. Így a hangzás 95%-ot kap.

Szavatosság ügyében viszont játékos függő a dolog, mivel nem mindenkit köt le ugyanúgy. Viszont aki szereti a pályaversenyzést, és nem csak a hardcore szimulátoros játékokkal játszik, annak nyugodtan tudom ajánlani; sokáig ellesz a stuffal. Időtálló darabra sikerült, és még inkább azzá tudja tenni a Slightly Mad Studios néhány DLC segítségével. A szavatosság terén tehát 85% a végszó.

Összességében jó játék a Shift 2, így tőlem megérdemli a 89%-ot.
  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

  Hozzászólások  

Patrik1

2012-02-23 21:53:36 [#2]

Szerintem nagyon jó játék lett, sok pálya, sok autó, és bár nem teljesen szimulátor, nagyon élvezhető! Mindenkinek ajánlom!!! :)

értékelés: 100/100

forkriszt

2011-12-21 17:44:00 [#1]

Aki ezt írta ,egyáltalán nem papírzsepi :lol:

értékelés: 97/100

Adatlap

Need for Speed: Shift 2: Unleashed

megjelenés:

2011. március 24.

fejlesztő:

Slightly Mad Studios

kiadó:

Electronic Arts

platform:
PC, Playstation 3, Xbox 360

Web
Patch
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés

-Sok vezethető autó
-Remek bajnokságok
-Kiváló hangok
-Szép grafika...
-... ami egy kicsit azért csiszolásra szorul
-MI
-kevés matrica (nincsenek pl. számok)
87
90
89
95
85

A 10 legfrissebb teszt

A hónap legnépszerűbb tesztjei

Friss hírek