Gran Turismo 5 Prologue

  • Tesztplatform:  PS3
  • Írta:  TriAce
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás

Gran Turismo, az elnevezés, amely olasz autógyártók fejéből pattant ki még az ’50-es évek elején. Jelentése inkább afféle jelölés, vagyis a régi és a mai elfogadott értelmezés szerint is nagyteljesítményű autót takar, hosszú távú utazásokra. Ezek alapján találó névválasztás volt a Sony részéről 1997-ben ennek a jelzőnek felhasználása, hiszen az autószimulátorok körében igazi nehézsúlyú, és hosszú életű sorozat indult útjára. Az ötödik felvonásra ugyan még bő egy évet várnunk kell, de hogy ez az idő ne tűnjön olyan soknak, megkaptuk a várva várt folytatás „bevezetőjét”, idegen szóval: a prológust.


Ebből kifolyólag a teszt némiképp rendhagyó kell legyen, mert hiába nem ingyenes tartalomról van szó, mégsem tekinthető teljes értékű alkotásnak. Előétel a főfogás előtt, avagy aperitif a Forza 2 mellé, kinek hogy. S mint tudjuk, ez tud laktató is lenni, és ez az, hiába soványka a kínálat, a tartalom, a játék sajátos atmoszférája ezen állapotában is képes lenyűgözni minket. Legszembetűnőbb erőssége az a vizuális káprázat, ami a lemezre felkerült 71 autó küllemét és teljes belső kidolgozását jellemzi. A pályákról – melyekből hat kapott helyet a korongon –, mindez annyira már nem mondható el, noha a londoni Piccadilly Circus körüli szakasz az egyik legszebb, amit szimulátorban láthattunk, és ha a többi grafikailag annyira nem is brillírozik, a precíz, centire a valóságossal megegyező lemodellezésük szintúgy dicséretre méltó. A helyszínek száma az ismert trükknek köszönhetően tizenkettő, vagyis három aszfaltcsíkon mehetünk visszafelé is, illetve a fennmaradókon egy alternatív szakasszal rövidül-bővül a ring. Az már örömtelibb helyzet, hogy mindegyik igen egyedi karakterisztikájú, sőt neves helyszín, mint Suzuka vagy Daytona, továbbá a való életben létezőkről HD-felbontású videót is megtekinthetünk. Aki többre vágyik, az a GTTV menüpont alatt időnként megjelenő új videókat is lekaphat majd a PlayStation Networkről.


Szimulátor?

Ígéretek földje

A GT5 Prologue ugyan csak egy betekintésnek szánt játék, a közeljövőben várható rá több frissítés is, amelyek jó pár nagy hiányosságot pótolni fognak. Ezek között az ígéretek között szerepel az online játékmódban a saját lobby nyitásának a lehetősége, valamint a voice chat funkció bevezetése. Még merészebb ígéret viszont az, hogy a törést is elérhetővé teszik már a Prologue számára – ez utóbbit véleményünk szerint jó, ha a teljes verzió tudni fogja.

Fontos újítás, hogy immár megválasztható a vezetési modell élethűségének a foka, így az EA NFS-jein felcseperedett generáció számára is emészthetőbbé varázsolható a játékmenet, ami a legnagyobb erőssége magának a játéknak. Professionalt választva ugyanis szinte tökéletesen visszaadja autótípusonként különböző módon a vezetés élményét. Ki kell jelentsük: a vezetés élményének a reprodukálásában újból a GT az etalon, ami az ütközésekre és az ezzel járó sérülésekre sajnos már nem érvényes, ebben továbbra is kicsit butácska a program: lekoccolhatjuk a falat, lökdöshetjük az ellenfelet, nem jó. Szerencsére, az ebből hamar előnyt kovácsolni kívánók ellen bevezettek egy büntető rendszert, ami főleg az online versenyeknél igen hasznos, a vétkes pár másodperces lassú menetre kényszerül, és hogy ne akadályozzon eközben senkit, szellemautóba vált át erre az időre. Apropó multiplayer: a régóta ígért lehetőség immár elérhető, amiben egy kiírt versenyszámban maximum tizenketten indulhatnak. A Time Trialban, illetve a Drift módban letett teljesítményünket online ranglistákon rögzíti a gép autótípusonként – a top tíz performanszának a visszajátszását letölthetjük magunknak.


Kapcsolj hatosba!Az autók teljesítménybeli különbségét az ún. Performance Index segítségével igyekeztek összehangolni, magyarán bármilyen autóval indulhatunk, ami ezzel egyező vagy kisebb értékkel bír. Ennek a pontos belövése csupán addig macerás, amíg a három versenyosztályt nem teljesítettük, mivel ekkor nyílik meg a Quick Tune opció (oké, szimulátorhoz képest kevés funkcióval bíró finomhangoló rész ez), ahol bizonyos keretek között variálhatjuk az autónk súlyát és lóerejét (többek között), miközben dinamikusan mutatja nekünk a kijelző, hogy ez mekkora P.I.-nek felel meg.

Az említett három, majd a továbbiakban megnyíló S kategória vegyesen tartalmaz különböző versenytípusokat, úgymint normál verseny, egy kör alatt utolsóból légy első és időmérő futamok. Ez így összesen negyven megmérettetést takar, s a dobogó valamely fokának az elérése kötelező a feljebb jutáshoz.

Tömören, direkt a nagyra nőtt, de „demó” jellege miatt kihagyott összehasonlító elemzés nélkül ezt kínálja a Polyphony csapata a várakozás idejére. Apró szelet csupán, de annak rendkívül tartalmas, a felvonultatott elemek rendkívül kidolgozottak és részletesek és az egészről elmondható, hogy nagyon igényes is egyben. PS3 tulajoknak erősen ajánlott darab.


Forrás: pcguru.hu
  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

  Hozzászólások  

Atheist

2009-08-21 20:42:15 [#2]

értékelés: 85/100

martonatilla

2009-05-23 10:33:45 [#1]

ÜDv
honnan lehet leszedni a grand turismo 3 at PC re ingyen?

értékelés: 100/100

Adatlap

Gran Turismo 5 Prologue

Szimulátor >> Versenyszim >>

megjelenés:

2008. március 28.

fejlesztő:

Polyphony D.

kiadó:

SCEE

platform:

Web Teszt
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés

+ Ami benne van, az mind nagyszerű
- Messze még a teljes változat
100
0
0
100
0

A 10 legfrissebb teszt

A hónap legnépszerűbb tesztjei

Friss hírek