Test Drive Unlimited 2 interjú

  • jardo
  • 2010-07-02 17:50:49
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás
Interjú Nour Polloni-vel, az Eden Games vezető producerével, melyben szó esik számos érdekes dologról.
Először is, a játék remekül néz ki. Már több éve dolgoztok a TDU2-n, és nagyon ambíciózusnak tűntök.

Már az első részben is számos innovációt hoztunk, olyan értelemben, hogy létrehoztuk az online autóversenyek műfaját, az MMOR-t. Ezt akartuk tovább fejleszteni: hogy méginkább online és közösségi legyen, új szigettel, egy állandó és valóságosabb világgal... hogy méginkább megmutathassuk az MMOR műfaj különféle aspektusait. Mindemellett pedig természetesen javítani akartuk az élményt, amit az autózás nyújtani tud.

Ezek voltak az elképzeléseink a játékról, nem utolsó sorban pedig szerettük volna meghallgatni a közösség visszajelzéseit, hogy biztosak lehessünk benne, amit csinálunk, az a rajongók igényeihez igazodik.

Mennyi figyelmet szenteltetek annak, amit a rajongók akartak? Hol húztátok meg a határt?

Ez egy kényes egyensúly, mert számos technikai korlát van, pl. az autógyártókkal kapcsolatban, másrészt pedig nem is minden illett volna a játékba. Például ha csak rally autókat akartak volna a TDU2-be, az olyan radikális módosítás lett volna, amit mi nem szerettünk volna megvalósítani.

A legtöbb kérés azzal kapcsolatban érkezett, hogy legyenek dinamikusan változó napszakok, dinamikusan változó időjárás, és hasonlók. Rengetegen jelezték azt is, hogy örömüket lelik a 'céltalan vezetésben'. Mi pedig úgy gondoltuk, miért ne lehetne ezt is jutalmazni a játékban? Aztán sokan szerették volna, ha komolyabban is fel lehetne fedezni a környezetet. Ennek nyomán kaptak helyet a 2. részben az off-road járművek.

Szóval voltak igények, amiket viszonylag könnyen a játékba tudtunk építeni, más kívánságokat azonban különböző okokból nem tudtunk megvalósítani, a kocsik sérülésmodellje pl. az autógyártók ellenállása miatt nem valósulhatott meg, hiszen egyikük sem szerette volna azt látni, hogy a kocsijaik összetörnek vagy lerobbannak. Ennek ellenére vizuálisan sérülnek a járművek, de ennek nincs hatása a teljesítményükre.

A játék folyamán fel lehet majd oldani egy második szigetet is, méghozzá Hawaii-t. Nem aggódtok amiatt, hogy ez majd megosztja a közösséget? Mármint olyan szempontból, hogy a magasabb szintű játékosok letanyáznak Hawaii-on, míg Ibizán csak a gyengébb játékosok maradnak.

Nem kell túl magas szintűnek lenni ahhoz, hogy eljuthassanak a játékosok Hawaii-ra. Szándékosan döntöttünk úgy, hogy már viszonylag korán megadjuk ezt a lehetőséget. Ezért amikor elkezdesz játszani, és egy barátod azt mondja, hogy "hello, vettem egy új házat Hawaii-n, gyere és látogass meg", akkor viszonylag gyorsan el lehet érni azt a szintet, hogy ez lehetséges legyen.

Számos olyan feladat és kihívás lesz, ami teljesen más Ibizán és Hawaii-n, szóval elég nagy lesz a változatosság. Meglátjuk, ez mit eredményez majd, de úgy gondoljuk, arra fog sarkallni mindenkit, hogy ne csak az egyik vagy a másik szigeten töltse minden idejét.

MMO-nak tartjátok a játékot?

Bizonyos szempontból. Ez nem a World of Warcraft, szóval nem. Másrészt viszont olyan dolgokat építünk fel egy versenyjátékban, amik az MMO-kra jellemzőek, tehát igen.

Hol húztátok meg az MMO-elemek határát? Gondoltatok valaha arra, hogy feladjátok az ingyenességet, és áttértek a fizetős modellre?

Meg tudtuk volna csinálni, de konzolokon meglehetősen bonyolult dolog az előfizetéses modell. Xboxon például fizetni kell, ha valaki online szeretne játszani. Mi nem akartunk extra terhetek róni a játékosokra, nem akartuk, hogy a multi mellett külön kelljen fizetniük a singleplayer játékért is. Ez egyszerűen őrültség lett volna. Éppen ezért mi inkább a mikrotranzakciós megoldásban gondolkodtunk, semmint az előfizetésben.

A mikrotranzakciókkal kapcsolatban nem titok, hogy DLC-k kiadását tervezitek a TDU2-höz. Ezek lemezes kiadások lesznek, vagy sima update formájában lehet majd őket letölteni?

Majd meglátjuk. Jelenleg az a célunk, hogy időben elkészüljünk, és hogy megfelelően elhelyezzük őket a játékban. Néhány hónap vagy néhány év múlva meglátjuk, hogyan reagál majd a közösség.

Ezt követően tudjuk majd teljesen új tartalmakkal fejleszteni a játékot. Ha pl. megjelennek az új konzolok, mindenképpen frissíteni kell a grafikát, de mindezt úgy szeretnénk elérni, hogy a játék a lehető legátláthatóbb legyen a játékosok számára. Talán majd négy év múlva, amikor lesz már egy hatalmas közösségünk, kiadunk egy lemezes pakkot, és azt mondjuk a rajongóinknak, hogy "hello srácok, ez egy komoly fejlesztés jelentős újításokkal, megkapjátok a lemezt - hogy ingyen vagy pénzért, az majd elválik".

Ha már tervben vannak a DLC, akkor bizonyára konkrét terveitek vannak azzal kapcsolatban is, hogy milyen irányba akarjátok fejleszteni a játékot.

Valóban. Vannak bizonyos dolgok, amiket nem tudtunk betenni a TDU2-be, mint pl. a motorokat. Az első részben ezek szerepeltek ugyan, de mivel megváltoztattuk az autók dinamikáját és fizikáját, biztosak akartunk lenni abban, hogy ez jól sikerült. Addig nem akartuk elkezdeni a motorok fizikájának kidolgozását, nehogy végül abban a helyzetben találjuk magunkat, hogy egyiket sem sikerült eltalálni.

Ezért úgy döntöttünk, előbb befejezzük az autókat, és csak utána kezdünk neki a motoroknak. Tudjuk, hogy a rajongók szeretnék a motorokat a játékba, éppen ezért ez lesz az egyik fontos terület, amire koncentrálunk majd a DLC-k fejlesztésénél.

Megváltoztatjátok majd a DLC-kel kapcsolatos terveiteket, ha a rajongóknak valami különleges kívánsága lesz?

Egészen biztosan. Néhány hónapra előre vannak már terveink, de ezt követően felméréseket végzünk majd a neten és a játékban, hogy a lehető legtöbb információt szerezzük meg, és legyen időnk megtervezni, amit a játékosok szeretnének.

Ibiza lehetőséget ad arra, hogy valós klubokat és reklámokat helyezzetek el a játékban. Van valami konkrét, amit már fontolóra vettetek?

Oh, határozottan. Ezek nem olyan dolgok, amiket utólag ne tudnánk megcsinálni. A megjelenés után is folyamatosan fejlesztjük majd a játékot, így soha nem lehet tudni, talán rábukkansz majd egy szórakozóhelyre a játékban, amibe be is mehetsz. Ha a játékosok azt mondják, szórakozóhelyeket akarnak, akkor mi megcsináljuk nekik.

A hitelesség mennyire fontos számotokra?

Számunkra az a legfontosabb, hogy ez egy versenyjáték. Biztosak akarunk lenni abban, hogy az élmény tökéletes. És ha ez megvan, akkor később már tovább lehet fejleszteni a játék világát. A környezetnek összhangban kell lennie azzal, amit csinálsz. Ha a játékosok szórakozóhelyeket akarnak, akkor mi megcsináljuk nekik. Ha táncolni szeretnének, azt is integrálhatjuk a játékba, hiszen lehet, hogy két verseny között éppen ez az, amit csinálni szeretnének.

Jelenleg milyen feature-ök vannak készen?

Nagyjából alfa állapotban van a játék, szóval még mindig tuningoljuk, integráljuk a különféle tartalmakat, illetve javítjuk, amikkel már készen vagyunk. Eközben folyamatosan kapjuk a visszajelzéseket is, és próbálunk mindent megvalósítani belőluk, amit csak tudunk. Jelenleg itt tartunk.

Mit gondolsz, mennyi ideig tart majd egy átlagos végigjátszás?

Szerintem egy átlagos végigjátszás, ha mindent megcsinálsz... Annyit mondok, hogy amikor végigmentünk Ibiza összes közútján, az önmagában nagyjából 20 órát vett igénybe.

Hogyan modelleztétek le a szigetet? Mennyire lett hiteles?

Műholdfelvételeket használtunk a sziget elkészítéséhez (a hegyekhez, a földfelszínhez, és minden máshoz), aztán valós térképek alapján megcsináltuk az úthálózatot, végül pedig elutaztunk Ibizára, és azt mondtuk, "oké srácok, fotózzunk le mindent". Képeket készítettünk az épületekről, a településekről, az utakról és a nevezetességekről. Legvégül pedig megpróbáltunk minden a lehető legvalósághűbben reprodukálni.

A játékban található szigetet a valódi Ibiza ihlette. A sziget kb. 90%-os pontossággal megegyezik az eredetivel, az úthálózat 100%-ig azonos, az épületek pedig... nem is tudom, talán 30-40%-ban egyeznek meg a valódiakkal.

A közösségi rendszer és a lakások nagyon emlékeztetnek a PlayStation Home-ra. Ez ihletett benneteket?

Nem ez lebegett a szemünk előtt, amikor megcsináltuk a saját rendszerünket. Már az első részben is volt a játékosoknak saját lakása, ezek után pedig magától értetődő lépés volt, hogy ezt továbbfejlesztjük, hiszen a játékosok kérték azt az opciót, hogy meglátogathassák barátaikat azok otthonaiban. Azért építettünk a játékba komoly testreszabhatóságot, hogy ha bemész valakinek a házába, az egészen biztosan másként nézzen ki, mint a sajátod. Ez egy logikus döntés volt. Ezek után, ha olyan lett, mint a PS Home, hát ez van...

Végezetül, miért kellene jobban várniuk a TDU2-t a játékosoknak, mint bármelyik másik versenyjátékot?

A Test Drive Unlimited 2-ben lehetőség van arra, hogy folyamatosan fejlődjön a játékos egy nyílt világban - egy valóban nyitott környezetben, ahol bármikor fel lehet fedezni a környezetünket, akár off-road is. Ezen kívül számos közösségi lehetőség van, amelyek valóban fontos részét képezik a játéknak; a lehetőség, hogy a barátaikkal játsszanak, egymás ellen versenyezzenek, klubokat alapítsanak...

A TDU2 teljesen más játékélményt kínál, többek között az autók tekintetében is. Nem úgy működik, hogy a menüben kiválasztod, hogy 'ezt a kocsit szeretném, megveszem', hanem bemész egy autószalonba, megnézed a modelleket, végül pedig kiválasztasz egyet és megveszed... egyszóval tökéletes az élmény. Aki autófanatikus, az biztosan imádni fogja a játékot!
  Kapcsolódó galériák    
  Kapcsolódó leírások    
  « vissza a főoldalra  

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj oldalunkon!

  Hozzászólások7  

valakas

2018-09-14 23:57:14 [7]

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо

grizliee

2010-08-04 21:56:05 [5]

Szerintem a nyilatkozás kicsit nyalizósra sikerült, persze jó értelemben. Örülök, hogy van egy cég aki tényleg arra fekteti a legnagyobb hangsúlyt, hogy "Ez kell nektek a játékba? Megcsináljuk!". A cikk alapján, eddig 95%-ig biztos vagyok benne, hogy megveszem a játékot, az az 5% pedig azért maradt ki mert kicsi a vinyóm (csekély 80GB) és valószínűleg nem egy 8 GB-os lesz, hanem 28. Minden esetre addigra megpróbálok beszerezni egy 1 TB-os merevlemezt.

jardo: Ha nem is mindent egyszerre, de patch-ekkel, update-ekkel biztosan mindent megvalósítanak, vagy legalábbis nagy részét. Ez nem olyan mint a politika, hogy csak ígérnek aztán semmi. Ráadásul az Eden Games-t ismerve mindent beleadnak ^^

jardo

2010-07-08 01:44:00 [4]

Hát én is bízom benne, hogy tényleg sikerült mindent megvalósítani, amit ígérnek.

patchaou

2010-07-04 13:59:58 [3]

Juhéé ezzel én is így vagyok. Az előző rész is a kedvenceim között van, pedig nem vagyok oda az arcade játékokért. Mire megjelenik, talán lesz hozzá gépem is

YEAH50

2010-07-02 18:17:27 [2]

Már most érzem hogy ez az a játék amit megfogok venni,és nem úgy töltöm le.Pedig kevés játékot veszek,de ezt biztosan megfogom.Már most nagyon tetszik,és már várom hogy kész legyen. jó lesz egy gyerekek.

Err

2010-07-02 18:07:14 [1]

Hálás köszönet a cikkért jardo-nak, és az OverDrive-nak!

Adatlap

Test Drive Unlimited 2

megjelenés:

2011. február 11

fejlesztő:

Eden Studios

kiadó:

Atari

Web Fórum
Galéria
A játékhoz több galéria is kapcsolódik,
kérlek, válassz az alábbiak közül!
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Legfrissebb hírek

Legfrissebb letöltések

Mai top játékok

A hónap legnépszerűbb hírei